Հայ. |
Eng. |
![]()
|
![]() |
ՆՈՐԱՅՐ ՄԵՀՐԱԲՅԱՆԻ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԿԵՆՍԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆԸ
Ն. Մեհրաբյանը ծնվել է 1941 թ-ին, Երևանում:
1946թ-ին ընդունվել է պարարվեստի ուսումնարան, որն ավարտելուց հետո աշխատանքի է անցել Ա. Սպենդիարյանի անվան Օպերայի և բալետի ակադեմիական թատրոնում` որպես մենապարող: Հանդիսատեսը ջերմորեն ընդունեց և գնահատեց Մեհրաբյանի ստեղծած կերպարները` Ա Խաչատրյանի ‹‹Գայանե››, Լ. Մինկուսի ‹‹Դոն-Քիշոտ››, Գ. Հախինյանի ‹‹Ախթամար››, Ս. Պրոկոֆևի ‹‹Ռոմեո և Ջուլիետ›› բալետներում: 1970թ-ին Ն. Մեհրաբյանը հրավիրվում է լայն ճանաչում ստացած Խորեոգրաֆիկ մանրապատումների բալետային խումբ, որի գլխավոր պարուսույցն էր տաղանդավոր Լ. Յակոբսոնը: Չնայած կարճ ժամանակահատվածին` Մեհրաբյանի պարացանկը հարստացավ Վ. Մոցարտի ‹‹Պա-դե-դե››-ով, Բախի ‹‹Վարիացիաներով››, Ի. Ստրավինսկու ‹‹Կոնտրաստներ›› բալետային մանրապատումներով: ![]() Առաջին բեմադրությունները արվել են ուսումնարանում աշխատած տարիներին: Մոցարտի 40-րդ սիմֆոնիայի 4-րդ մասին, որը սկիզբ դրեց նրա ստեղծագործական կյանքին, այնուհետև հետևեց բազմաժանր բեմադրությունների շարք` Ա. Վիվալդի ‹‹Կոնչերտո գրոսսո›› (այն ցուցադրվեց Հոլանդիայի մի շարք քաղաքներում ուսումնարանի հյուրախաղերի ժամանակ) և այլն: Ժ. Բիզեի ‹‹Պատանեկան սիմֆոնիան›› և Ա.Խաչատրյանի ‹‹Ռուսական պարը›› մեծ ընդունելություն գտան Մոսկվայի Մեծ թատրոնի բեմահարթակում: Լ. Բեթհովենի ‹‹Դաշնամուրային վարիացաները››, Խ. Ավետիսյանի ‹‹Զարթոնք›› խորեոգրաֆիկ պատկերը, Բ. Սակիլարու ‹‹Չոփչոփիկ›› երկու գործողությամբ մանկական բալետը և այլ բեմադրություններ զարդարում են երիտասարդ Մեհրաբյանի ստեղծագործական կյանքը: 1984 - 1986թթ. նա օպերային թատրոնի բալետային խմբի գեղարվեստական ղեկավարն է: 1976թ-ին Նորայր Մեհրաբյանին շնորհվեց ‹‹ՀՀ Վաստակավոր արտիստ››, իսկ 2006թ-ին` նա արժանացավ ‹‹ՀՀ Ժողովրդական արտիստ›› կոչմանը և Մ. Խորենացու անվան շքանշանին: 2021թվականի Հոկտեմբեր 26-ին Երևան քաղաքի հիմնադրման 2803-ամյակի առթիվ, Երևանի ավագանու որոշմամբ պարուսույց, ՀՀ ժողովրդական արտիստ Նորայր Մեհրաբյանին շնորհվել է «Երևանի պատվավոր քաղաքացի» կոչում։ Հայ համայնքների պարախմբերում նրա ստեղծած ծրագրերը յուրովի են ու անհատական, վառ երանգներով օժտված: Միաժամանակ նա կազմավորեց նոր համույթներ` Բեյրութի ‹‹Նոր սերունդ›› մշակութային միությունում, Կիպրոսի Մելքոնյան վարժարանում, Հալեպի համազգային ‹‹Սարդարապատ›› պարախումբը, ԱՄՆ-ում` Լոս-Անջելեսի Համազգային Կրթամշակութային միության ‹‹Անի›› պարախումբը, որի հետ ‹‹Բարեկամություն›› համույթը համագործակցում է արդեն շուրջ 20 տարի, Փարիզի ‹‹Երազ›› պարախումբը, որի ծրագրում իրենց ուրույն տեղն ունեն Նորայր Մեհրաբյանի բազմաթիվ բեմադրությունները: Անմնացորդ նվիրվելով պարարվեստին` Մեհրաբյանն իր հետ բերել է ո’չ միայն պրակտիկ կատարողի փորձ, այլ նաև բեմադրողի վառ երևակայություն: Այդ է պատճառը, որ հանդիսատեսը նկատում և գնահատում է Մեհրաբյանի բեմադրած ‹‹Ծիրանի ծառը››, ‹‹Սուսերով պարը››, ‹‹Նոկտյուրնը››: Դրանք նոր մտածողության արդյունք են, իրենց մեջ կրում են ժամանակի շունչն ու ավանդականի լավագույն հատկանիշները: ՆՈՐԱՅՐ ՄԵՀՐԱԲՅԱՆԻ ԿԱՏԱՐՈՒՄՆԵՐԸ /ՊԱՐԱՑԱՆԿ/
ՆՈՐԱՅՐ ՄԵՀՐԱԲՅԱՆԻ ԲԵՄԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ 1973Թ-ԻՑ ԱՌ ԱՅՍՕՐ
Վ. Ա. Մոցարտ – ‹‹40-րդ սիմֆոնիա››. 4-րդ մաս
Կ. Գլուկ – ‹‹Գավոտ›› Ժողովրդական երաժշտությունԵրաժշտությունը` ժողովրդական, մշակումը` Ռ. Ալթունյանի – ‹‹Թամզարա››Երաժշտությունը` ժողովրդական – ‹‹Հունական պար›› Երաժշտությունը` ժողովրդական – ‹‹Արաբական պար›› /Դափկե/ Երաժշտությունը` ժողովրդական – ‹‹Գյումրվա շորոր››, ‹‹Ալ-այլուղս››, Ազգագրական պարերի շարան – ‹‹Հոյ Նազան››, ‹‹Հայկո ջան››, ‹‹Հոյ Նինո›› ՄԵԿ ԳՈՐԾՈՂՈՒԹՅԱՄԲ ԽՈՐԵՈԳՐԱՖԻԿ ՊԱՏԿԵՐՆԵՐԳ. Հախինյան – ‹‹Լոռեցի Սաքոն››Ա. Բորոդին – ‹‹Պոլովեցյան պարեր›› /Իշխան Իգոր օպերայից/ Ա. Բաբաջանյան – ‹‹Հերոսական բալլադ›› ՄԱՍՍԱՅԱԿԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐ ՆՈՐԱՅՐ ՄԵՀՐԱԲՅՆԱԻ ԲԵՄԱԴՐՈՒԹՅԱՄԲ
|